Tα μουσικά βίντεοκλιπ της Warner Music επιστρέφουν στο YouTube...

Η YouTube ανακοίνωσε ότι τα μουσικά βίντεο της Warner Music θα επιστρέψουν, τους επόμενους μήνες, στο δημοφιλές site της, μετά από τη συμφωνία που επήλθε και λύνει πλέον μια εννεάμηνη διαμάχη γύρω από την κατανομή των διαφημιστικών εσόδων ανάμεσα στις δύο εταιρίες. Έτσι, όλα σχεδόν τα βίντεο του μουσικού καταλόγου της Warner, από καλλιτέχνες όπως η Μαντόνα, οι Μετάλικα και ο Έρικ Κλάπτον, θα είναι και πάλι διαθέσιμα για δωρεάν παρακολούθηση από τους χρήστες του YouTube, το αργότερο μέχρι το τέλος του έτους. Το YouTube συνήθως δίνει στις εταιρίες που παρέχουν περιεχόμενο (βίντεο), πάνω από τα μισά διαφημιστικά έσοδα. Με βάση τη νέα συμφωνία όμως, η Warner Music θα παίρνει ένα ακόμα μεγαλύτερο μερίδιο από ό,τι πριν, επειδή η εταιρία θα αναλάβει το βάρος της εξεύρεσης των διαφημίσεων, το οποίο όμως προτίθεται με τη σειρά της να αναθέσει σε τρίτη εταιρία, σύμφωνα με τα ξένα πρακτορεία. Μετά τη συμφωνία (πολυετούς διάρκειας, αλλά δεν αποκαλύφθηκαν οι οικονομικοί όροι της), η YouTube, που ανήκει στη Google από το 2006 αντί 1,65 δισ. δολ., έχει πλέον κλείσει συμφωνίες και με τις τέσσερις μεγάλες δισκογραφικές εταιρίες (Warner, Vivendi-Universal Music, Sony και EMI), καθώς και με εκατοντάδες μικρότερες εταιρίες. Η Warner, αν και ήταν η πρώτη μεγάλη εταιρία που είχε επιτρέψει στο YouTube να παίζει τα μουσικά βίντεό της, είχε αποσύρει όλη την μουσική της πέρυσι το Δεκέμβριο, θεωρώντας ότι τα χρήματα που έπαιρνε ως αποζημίωση από το YouTube δεν ήταν δίκαια για την ίδια και τους καλλιτέχνες της. Οι καλλιτέχνες θα διαθέτουν ατομικά «κανάλια» που θα επιτρέπουν μεγαλύτερη αλληλεπιδραστική επικοινωνία με τους «φαν» τους και παράλληλα θα επιτρέπουν στις διαφημιστικές εταιρίες να «στοχεύουν» αποτελεσματικότερα τις επί μέρους δημογραφικές ομάδες των χρηστών του YouTube.
Τα μουσικά κανάλια είναι από τα πιο δημοφιλή του YouTube και δισεκατομμύρια βίντεο παίζονται σε αυτά. Η Google προσπαθεί να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις των μεγάλων δισκογραφικών εταιριών για την προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων τους στο YouTube, μεταξύ άλλων αναπτύσσοντας «εργαλεία» λογισμικού που εντοπίζουν και αποκλείουν βίντεο με copyright, τα οποία έχουν «ανέβει» στο site χωρίς άδεια.
http://www.enet.gr/?i=news.el.episthmh-texnologia&id=87237