1/9/13

Nova: Πλήρη και επιτυχημένη αλλαγή και αναβάθμιση των αποκωδικοποιητών HD σε ολόκληρη τη συνδρομητική βάση…


Edit 06/09/13: Με τελευταία ενημέρωση της η Nova ενημερώνει για τη πλήρη και επιτυχημένη αλλαγή και αναβάθμιση των αποκωδικοποιητών HD σε ολόκληρη τη συνδρομητική βάση και την έναρξη αναβάθμισης αναμεταδοτών στις 10/09, χωρίς να αναμένονται προβλήματα στη μετάβαση σε DVB-S2/ και MPEG-4...

Nova - 1ο εξάμηνο του 2013: Αντικατάσταση των 2/3 αποκωδικοποιητών παλαιάς γενιάς με αποκωδικοποιητές νέας τεχνολογίας MPEG4…
 Σύμφωνα με τα τελευταία οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου Forthnet, στο 1ο εξάμηνο του 2013 πραγματοποιήθηκε από τη πλατφόρμα της Nova, η αντικατάσταση των 2/3 των αποκωδικοποιητών παλαιάς γενιάς με αποκωδικοποιητές νέας τεχνολογίας MPEG-4 (ενώ το 1ο τρίμηνο του 2013 είχε πραγματοποιηθεί η αντικατάσταση του 1/3 των αποκωδικοποιητών παλαιάς γενιάς). Από τη ροή φαίνεται πως η αντικατάσταση θα έχει ολοκληρωθεί στο 100% (3/3), με τους "Start pack" συνδρομητές, εντός του 3ου τρίμηνου του 2013 (στο τέλος Σεπτεμβρίου), ώστε η Nova να βελτιώσει τα επίπεδα ασφαλείας της πλατφόρμας και να μειώσει τα κόστη εκπομπής σήματος (με την επερχόμενη αναβάθμιση του συστήματος της σε MPEG4). Έτσι το 4ο τρίμηνο του 2013 θα είναι το πιο κρίσιμο, μια και η Nova θα πρέπει να έχει προχωρήσει στην αναβάθμιση των 4 αναμεταδοτών σε τεχνολογία DVB-S2, η οποία και θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2013 με το κλείσιμο του 5ου αναμεταδότη στις 13Ε (την 1η Ιανουαρίου 2014)…

Η συνδρομητική βάση τηλεόρασης Nova παρέμεινε σταθερή κατά το 1ο εξάμηνο του 2013, με 373 χιλ. νοικοκυριά (373.049), ενώ αυξήθηκε κατά 12.8%, σε σχέση με το αντίστοιχο 1ο εξάμηνο του 2012 (330 χιλ. νοικοκυριά). Επίσης στο τέλος Ιουνίου 2013, η Forthnet ξεπέρασε τις 204 χιλιάδες ελληνικά νοικοκυριά, τα οποία εξυπηρετεί με συνδυαστικές υπηρεσίες, κλείνοντας το εξάμηνο με αύξηση 46.5% (σε σχέση με το 1ο εξάμηνο του 2012). Η σημαντική αυτή αύξηση αποδίδεται κυρίως στο λανσάρισμα των υπηρεσιών Nova 3Play, εντός του 1ου εξαμήνου και σε καινοτόμες εμπορικές προτάσεις που αλλάζουν τις παγιωμένες καταναλωτικές συνήθειες.


Πρόσφατες Εξελίξεις
Τον Ιούνιο 2013 ξεκίνησε η πρώτη webtv πλατφόρμα συνδρομητικού περιεχομένου στην Ελλάδα, 
με το όνομα ΝοvaGo, παρέχοντας πολλαπλά κανάλια σε live streaming και on demand 
περιεχόμενο συμπεριλαμβανομένων κινηματογραφικών ταινιών και σειρών σε πρώτη προβολή.
Η πρόσφατη επέκταση της συνεργασίας με τη Super League μέχρι το 2017, εξασφάλισε για τους συνδρομητές της εταιρείας, τη δημοφιλέστερη αθλητική διοργάνωση για τους Έλληνες φίλαθλους
Σε συνδυασμό με την έναρξη της συνεργασίας με την Basket League, την ανανέωση της 
συμφωνίας με την Volley League αλλά και τις κορυφαίες ευρωπαϊκές διοργανώσεις ενισχύεται
το αποκλειστικό αθλητικό περιεχόμενο της Nova.
Παράλληλα, η Εταιρία συνεχίζει την αποκλειστική προσφορά σε κινηματογραφικές ταινίες και 
σειρές 1ης προβολής, ανανεώνοντας τις συμφωνίες της με τα μεγάλα Studios του Hollywood (Paramount, MGM), καθώς και με τα σημαντικότερα διεθνή κανάλια. Νέα κανάλια προστέθηκαν 
στο μπουκέτο της NOVA, όπως το Νοva Life , CCTV News και το ΝΗΚ World
Σε συνέχεια των πρώτων αθλητικών και κινηματογραφικών μεταδόσεων σε 3D στην Ελλάδα, η 
Νοva συνέχισε να εμπλουτίζει το πρόγραμμα προσθέτοντας στο 2ο τρίμηνο του 2013 και 
περιεχόμενο ντοκυμαντέρ σε 3D.
Εντός του 1ου εξαμήνου, η Nova, λάνσαρε την υπηρεσία Nova 3Play προσφέροντας αξιόπιστη επικοινωνία και ποιοτική ψυχαγωγία σε προσιτή τιμή. Η απήχηση της νέας υπηρεσίας επιβεβαιώνει 
την στρατηγική της εταιρείας για διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό και ανοίγει μία νέα αγορά 
με σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης.
Τέλος από τις αρχές του 2013 ολοκληρώθηκε το ψηφιακό μεταβατικό πλάνο, με αποτέλεσμα η 
Nova Επίγεια να έχει παρουσία σε 20 ψηφιακά κέντρα εκπομπής ακολουθώντας τη σχετική ΚΥΑ 
και διαθέτοντας τα συνδρομητικά κανάλια Novasports1 και Novacinema1 στο 79% του πληθυσμού 
της Ελλάδος.

ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΓΙΑ ΤΟ 2ο ΕΞΑΜΗΝΟ
Παρά τις αντίξοες οικονομικές συνθήκες οι βασικές προτεραιότητες και στρατηγικές κατευθύνσεις 
για το τρέχον έτος, όπως παρουσιάστηκαν στην Ετήσια Έκθεση του Διοικητικού Συμβουλίου για 
το έτος 2012,παραμένουν ως έχουν υποστηρίζοντας τη σταθερή πορεία του Ομίλου.
Το 2ο εξάμηνο του 2013 ο Όμιλος θα συνεχίσει την ανάπτυξη της συνδρομητικής του βάσης, 
μέσω «στόχευσης» πελατών μεγαλύτερης αξίας, ακολουθώντας στρατηγική με έμφαση στην 
αξία των υπηρεσιών παρά στη μειωμένη ή επιθετική τιμή.
Ειδικότερα:
Όσον αφορά τις Υπηρεσίες προς Οικιακούς Πελάτες, ο ‘Όμιλος για το 2ο εξάμηνο του 2013 θα επικεντρώσει το ενδιαφέρον του στην διακράτηση του υφιστάμενου πελατολογίου του μέσω ενεργειών που θα στοχεύσουν στις εξατομικευμένες ανάγκες του κάθε πελάτη.
Παράλληλα, θα συνεχιστεί η ανάπτυξη της συνδρομητικής βάσης διαθέτοντας ποιοτικές 
υπηρεσίες προσαρμοσμένες στις ανάγκες της ελληνικής οικογένειας για επικοινωνία και 
ψυχαγωγία στο σπίτι. Πιο συγκεκριμένα:
• θα συνεχιστεί με την ίδια ένταση η παροχή υπηρεσιών 3Play
• με την ολοκλήρωση της αντικατάστασης του παλαιότερου εξοπλισμού STB θα επιτρέψει σε ολόκληρη την πελατειακή βάση να αποκτήσει πρόσβαση σε HD και 3D περιεχόμενο

Τα Καταστήματα Forthnet θα αποτελέσουν το βασικό δίκτυο διανομής μέσω του οποίου θα 
διατεθούν οι υπηρεσίες προς τους Οικιακούς Πελάτες. Όσο αφορά τις Υπηρεσίες προς Εταιρικούς Πελάτες + Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις για το 2ο εξάμηνο του 2013 ο Όμιλος θα επιδιώξει 
κυρίως την περαιτέρω εκμετάλλευση των ιδιόκτητων υποδομών, μεταφέροντας συστηματικά πελατολόγιο από κυκλώματα τρίτων παρόχων στο ιδιόκτητο δίκτυο, με στόχο τη περαιτέρω 
βελτίωση των περιθωρίων κέρδους. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην προσέγγιση της αγοράς Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων καθώς και Wholesale. Παράλληλα, θα εντατικοποιηθούν οι 
προσπάθειες προώθησης συνδυαστικών υπηρεσιών εστιασμένων στις ιδιαίτερες ανάγκες της επιχείρησης. Κατά τη διάρκεια του 2ου εξαμήνου 2013 θα συνεχιστούν οι πρωτοβουλίες 
μείωσης του λειτουργικού κόστους με έμφαση στη βελτιστοποίηση των λειτουργιών και τη 
μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας των υφιστάμενων υποδομών και εν γένει περιουσιακών 
στοιχείων του Ομίλου.







                                                 Δελτίο Τύπου                                                        
Αποτελέσματα 1ου Εξαμήνου 2013


28 Αυγούστου2013

   Σημαντικά Σημεία

   Σημαντική αύξηση της συνδρομητικής βάσης συνδυαστικών υπηρεσιών κατά 46,5% σε σχέση με το 1οεξάμηνο του 2012.
   Το μερίδιο αγοράς νέων συνδρομητών LLU το 1οεξάμηνο του 2013 ανήλθε στο 36,8%.
   Μείωση εσόδων και EBITDA σε σχέση με το 1οεξάμηνο του 2012, λόγω της πτώσης του μέσου εσόδου ανά συνδρομητή που οφείλεται στο δυσμενές μακροοικονομικό περιβάλλον.
   Δυναμική απήχηση των υπηρεσιών Nova 3Play που εδραιώνει την πρωτοπορία και την ηγετική θέση της Forthnet στη νέα αγορά του 3Play.


H1 2013
H1 2012
Δ
Συνολικές Συνδρομές
970.757
848.596

14,4%
Μοναδικά Νοικοκυριά
766.207
709.003
8,1%
Νοικοκυριά με συνδυαστικές υπηρεσίες
204.550
139.593
46,5%
Συνδρομητές Broadband
597.708
517.951
15,4%
Συνδρομητές PayTV στην Ελλάδα
373.049
330.645
12,8%
Συνολικά έσοδα (ομαλοποιημένα)
193.122
206.725
-6,6%
Προσαρμοσμένο EBITDA (,000€)
34.175
43.578
-21,6%

Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Forthnet, κ. Πάνο Παπαδόπουλο:
“Σε ένα δυσμενές μακροοικονομικό περιβάλλον που μειώνει το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών και κατά συνέπεια οδηγεί σε συμπίεση των εσόδων των επιχειρήσεων, στρατηγική της εταιρείας είναι η διαφοροποίησή μέσω του ανοίγματος νέων αγορών. Το επιτυχημένο λανσάρισμα της νέας υπηρεσίαςNova 3Play σε συνδυασμό με το στρατηγικό πλεονέκτημα του αποκλειστικού τηλεοπτικού περιεχομένου της Nova, δημιουργεί και στην χώρα μαςμια νέα αγορά η οποία δίνει νέες προοπτικές και νέα περιθώρια ανάπτυξης στην εταιρεία. Η δυναμική της νέας αυτής αγοράς αποτυπώνεται στη σημαντική αύξηση της συνδρομητικής βάσης στο 1οεξάμηνο του 2013”.


Λειτουργικά Αποτελέσματα 

ΣυνδυαστικέςΥπηρεσίες
Στο τέλος Ιουνίου 2013 η Forthnet ξεπέρασε τις 204 χιλιάδες ελληνικά νοικοκυριά τα οποία εξυπηρετεί με συνδυαστικές υπηρεσίες, κλείνοντας το εξάμηνο με αύξηση 46,5% σε σχέση με το 1οεξάμηνο του 2012. Η σημαντική αυτή αύξηση αποδίδεται κυρίως στο λανσάρισματων υπηρεσιών Nova 3Play στο τέλος του 1ουεξαμήνου και σεκαινοτόμες εμπορικές προτάσεις που αλλάζουν παγιωμένες καταναλωτικές συνήθειες.


Η1 2013
Η1 2012
Δ
Νοικοκυριά με συνδυαστικές υπηρεσίες
204.550
139.593
46,5%
Ποσοστό νοικοκυριών με Συνδυαστικές Υπηρεσίες
26,7%
19,7%
+7,0πμ
Νέα νοικοκυριά με Συνδυαστικές Υπηρεσίες
19.070
-339
-

Τηλεπικοινωνιακές Υπηρεσίες
Κατά το 1οεξάμηνο του 2013, η συνδρομητική βάση στις τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες αυξήθηκε κατά 15,4% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, ξεπερνώντας τους 597 χιλ. συνδρομητές. Στο 1οεξάμηνο του 2013, το μερίδιο στους νέους συνδρομητές LLU ανήλθε στο 36,8%, επιβεβαιώνοντας την απήχηση των εμπορικών πρωτοβουλιών σε επίπεδο συνδυαστικών υπηρεσιών.


Η1 2013
Η1 2012
Δ
ΣυνδρομητέςBroadband
597.708
517.951
15,4%
Νέοι Συνδρομητές στο Εξάμηνο
24.459
-10.338
-
Ενεργοί Συνδρομητές LLU
549.232
496.600
10,6%
Ποσοστό LLU
92%
96%
-4,0πμ
Νέοι Συνδρομητές LLU
7.856
-7.950
-
Μερίδιο Αγοράς σε Νέους Συνδρομητές
36,8%
-21,1%
-
Συνολικό Μερίδιο Αγοράς LLU
29,7%
28,4%
+1,3πμ

Υπηρεσίες Συνδρομητικής Τηλεόρασης
Κατά το 1οεξάμηνο του 2013 η συνδρομητική βάση αυξήθηκε κατά 12,8% σε σχέση με αυτή του 1ουεξάμηνου του 2012, ξεπερνώντας τις 373 χιλ. νοικοκυριά, και παρά την μακροοικονομική αβεβαιότητα, η αποδοχή των συνδυαστικών υπηρεσιών της Forthnet συνεχίστηκε στο 1οεξάμηνο του 2013. Το λανσάρισμα της υπηρεσίαςNova 3Play προβλέπεται να είναι ο βασικός άξονας ανάπτυξης στην αγορά συνδρομητικής τηλεόρασης.

Συνδρομητές PayTV Ελλάδα
Η1 2013
Η1 2012
Δ
Ψηφιακή πλατφόρμα
373.049
330.645
12,8%


Οικονομικά Αποτελέσματα

Τα ενοποιημένα έσοδα της Forthnet για το 1οεξάμηνο του 2013 διαμορφώθηκαν σε € 191,1 εκ., μειωμένα έναντι του 1ουεξαμήνου του 2012, κυρίως λόγω της συμπίεσης τιμών που υφίσταται η λιανική αγορά. Η μείωση του τζίρου προσαρμοσμένη όσον αφορά τον λογιστικό χειρισμό των εσόδων, στα οποία η εταιρεία λειτουργεί ως ενδιάμεσος πάροχος, είναι στο επίπεδο του 6,6%.

Ανάλυση Εσόδων (σε € ‘000)
H1 2013
H1 2012
Δ
Λιανική – telco
81.957
87.802
-6,7%
Λιανική – payTV
66.768
74.074
-9,9%
Εταιρικοί πελάτες – telco
19.839
24.023
-17,4%
Εταιρικοί πελάτες – telco(ομαλοποιημένα)[1]
21.819
24.023
-9,2%
Εταιρικοί πελάτες – payTV
8.263
6.990
18,2%
Διαφήμιση
5.576
4.944
12,8%
Λοιπά έσοδα
8.738
8.892
-1,7%
Συνολικά έσοδα
191.142
206.725
-7,5%
Συνολικά έσοδα (ομαλοποιημένα)1
193.122
206.725
-6,6%

Παρά το γεγονός ότι οι καθαρές νέες συνδέσεις, το 1οεξάμηνο του 2013 έφτασαν τις 24 χιλ., αυξημένες κατά πολύ σε σχέση με τις -10 χιλ. του αντίστοιχου 1ουεξαμήνου του 2012, η επίπτωση των αυξημένων νέων συνδρομητών δεν αποτυπώνεται πλήρως στα έσοδα του 1ου εξαμήνου του 2013.

(σε € ‘000)
H1 2013
H1 2012
Δ
Συνολικά έσοδα (συμπ. λοιπών εσόδων)
191.142
206.725
-7,5%
Συνολικά έσοδα (ομαλοποιημένα)1
193.122
206.725
-6,6%
Δημοσιευμένο EBITDA
27.305
30.075
-9,2%
Προσαρμοσμένο EBITDA[2]
34.175
43.578
-21,6%
Περιθώριο Προσαρμοσμένου EBITDA
17,9%
21,1%
-3,2πμ

Το προσαρμοσμένο EBITDA του 1οεξαμήνου του 2013 ανήλθε στα €34,2 εκ. αντί €43,6 εκ. του1ου εξαμήνουτου 2012, κυρίως λόγω της πτώσης εσόδων. Η αυξημένη απόκτηση νέων συνδρομητών, η πτώση του μέσου εσόδου ανά συνδρομητή, καθώς και το κόστος αντικατάστασης των αποκωδικοποιητών παλαιάς γενιάς με νέους, οδήγησαν σε πτώση του EBITDA σε σχέση με το 1οεξάμηνο του 2012.

Ο συνολικός τραπεζικός δανεισμός το 1οεξάμηνο του 2013 μειώθηκε κατά €10 εκ. σε σχέση με το 1οεξάμηνο του 2012.
Πρόσφατες Εξελίξεις

·      Στο τέλος του 1ουεξαμήνου, η Nova, λάνσαρε την υπηρεσία Nova 3Play προσφέροντας αξιόπιστη επικοινωνία και ποιοτική ψυχαγωγία σε προσιτή τιμή. Η απήχηση της νέας υπηρεσίας επιβεβαιώνει τη στρατηγική της εταιρείας για διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό και ανοίγει μία νέα αγορά με σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης.
·      Η πρόσφατη επέκταση της συνεργασίας με τη SuperLeague μέχρι το 2017, εξασφάλισε για τους συνδρομητές της εταιρείας, τη δημοφιλέστερη αθλητική διοργάνωση για τους Έλληνες φίλαθλους. Σε συνδυασμό με την έναρξη της συνεργασίας με την BasketLeague, την ανανέωση της συμφωνίας με την VolleyLeague αλλά και τις κορυφαίες ευρωπαϊκές διοργανώσεις ενισχύεται το αποκλειστικό αθλητικό περιεχόμενο της Nova.
·      Το 1οεξάμηνο του 2013 πραγματοποιήθηκε αντικατάσταση των 2/3 των αποκωδικοποιητών παλαιάς γενιάς με αποκωδικοποιητές νέας τεχνολογίας MPEG4. Με την ολοκλήρωση της αντικατάστασης όλων των αποκωδικοποιητών παλαιάς γενιάς, όλοι οι συνδρομητές μας θα έχουν την ευκαιρία να απολαμβάνουν τις προηγμένες υπηρεσίες της Nova, ενώ αντίστοιχα η εταιρεία θα είναι σε θέση να μειώσει τα κόστη εκπομπής σήματος και να βελτιώσει ακόμα περισσότερο τα επίπεδα της ασφάλειας της μετάδοσης τηλεοπτικού περιεχομένου.




[1]Η ομαλοποίηση αφορά συγκεκριμένα έσοδα audiotext για τα οποία η εταιρία λειτουργεί ως ενδιάμεσος πάροχος και όχι ως κύριος πάροχος και επομένως παρουσιάζονται καθαρά, αφαιρουμένων των αμοιβών του audiotextπαρόχου.
[2]Προσαρμοσμένο EBITDA από μη ταμειακές και άλλες προσαρμογές

Greek Digital TV