«Τα Teleshopping, προπομπός συρρίκνωσης της μουσικής τηλεόρασης»…

Την 1η Αυγούστου 2011, το Αμερικανικό MTV γιόρτασε τα 30 χρόνια λειτουργίας του (τα «τελευταία» ως MTV Networks International), αφού από τον Οκτώβριο του 2011 θα μετονομαστεί σε Viacom International Media Networks (VIMN)… Παράλληλα, την ιδία ημερομηνία στο αντίστοιχο βρετανικό δίκτυο του MTV, εγκαινιάστηκε για πρώτη φορά στην ιστορία του MTV, η τρίωρη μεταμεσονύκτια ζώνη Teleshopping (03-0600 GMT), σε όλα τα θεματικά του συνδρομητικά κανάλια «MTV (σειρές), MTV Plus 1 (σειρές), MTV Base, MTV Classic, MTV Dance, MTV Hits, MTV Rocks και VH1 UK».
Με εξαίρεση το επίγειο FTA κανάλι «Viva UK», όπου προϋπήρχε εδώ και πολύ καιρό και είναι διαφορετικός ο ρόλος του καναλιού, ως ελεύθερο ψηφιακό κανάλι στην επίγεια ψηφιακή πλατφόρμα της Freeview… Μια εξέλιξη που δεν άρεσε στους μουσικόφιλους συνδρομητές του MTV στη Βρετανία, που σχολίασαν καυστικά το γεγονός σε μουσικά φόρουμ: «μπορεί η κατάσταση να είναι δύσκολη λόγο της οικονομικής κρίσης, όμως μιλάμε για μουσικά συνδρομητικά κανάλια, όπου πληρώνεις για υπηρεσίες 24ωρης μουσικής τηλεόρασης και όχι για Teleshopping (σε πλατφόρμες τύπου Sky UK, Virgin Media)…».
Μάλιστα κάποιες από αυτές τις βρετανικές εκδόσεις θεματικών καναλιών «MTV Dance, MTV Hits και MTV Rocks» διατίθενται ως συνδρομητικές υπηρεσίες μουσικής τηλεόρασης, στις περισσότερες Δορυφορικές, Καλωδιακές και IPTV πλατφόρμες στην Ευρώπη, ανάμεσα τους οι δορυφορικές πλατφόρμες «MTV Unlimited (Γερμανία-Αυστρία Ελβετία), Sky Italia, CanalSat (Γαλλία),…». Ήδη η ρουμανική δορυφορική πλατφόρμα Dolce (του ΟΤΕ), πέταξε έξω την υπηρεσία «MTV Dance», αντικαθιστώντας την με την ερωτική υπηρεσία «Super (12647V- Hellas Sat 39E)»…


«Αυτή η μεταχείριση των Ευρωπαίων συνδρομητών του MTV (ως αναφορά τις υπηρεσίες «MTV Dance, MTV Hits και MTV Rocks»), όπου ανέχονταν ενδιάμεσα τις βρετανικές διαφημίσεις και τώρα φορτώνονται την τρίωρη ζώνη Teleshopping, θα πρέπει να τελειώνει σύντομα»… Για να πάψει να στεναχωρεί τους Ευρωπαίους συνδρομητές της, η MTV N. I. θα πρέπει να μιμηθεί τον αντίστοιχο προγραμματισμό των δυο διαφορετικών εκδόσεων «MTV Live HD» σε European Time (χωρίς διαφημίσεις) και UK Time (με διαφημίσεις), διαχωρίζοντας και τις υπηρεσίες «MTV Dance, MTV Hits και MTV Rocks», σε European Time (χωρίς διαφημίσεις) και UK Time (με διαφημίσεις)… Κάτι που ήδη κάνει, με διαφορετικό προγραμματισμό για τις ευρωπαϊκές της συνδρομητικές εκδόσεις «MTV Music (conn-x TV), VH1 Europe (nova) και VH1 Classic», σε 24ωρη βάση non-stop music (European Time, χωρίς διαφημίσεις)…

Για την ιστορία να πούμε ότι τα ψηφιακά μουσικά συνδρομητικά κανάλια του ΜΤV (αλλά και γενικότερα τα ψυχαγωγικά συνδρομητικά κανάλια των ομίλων National Geographic-Fox, Discovery…), όταν εντάχτηκαν στη βρετανική συνδρομητική πλατφόρμα Sky UK (στις 28.2Ε, με την έναρξη της δορυφορικής πλατφόρμας το φθινόπωρο του 2001), δεν είχαν ενδιάμεσες διαφημίσεις! Αργότερα διεκδικώντας μεγαλύτερο και καλύτερο μερίδιο κερδών από την συνδρομητική βάση του Sky UK, πέτυχαν την ενδιάμεση προβολή διαφημιστικών μηνυμάτων.


Δέκα χρόνια μετά, η έναρξη μεταμεσονύκτιας ζώνης Teleshopping στις συνδρομητικές υπηρεσίες (που ήταν μέχρι τώρα δικαιολογημένο προνόμιο της ελεύθερης τηλεόρασης), μάλλον καταδεικνύει την κρίση της μουσικής συνδρομητικής τηλεόρασης… Έτσι οι συνεχείς μετονομασίες μουσικών καναλιών (ως διαφορετικά νέα project), αλλά και η ένταξη της ζώνης Teleshopping (αρχικώς στα συνδρομητικά μουσικά κανάλια της Bauer Media), μετέπειτα στα ελευθέρα μουσικά κανάλια της CSC Media Group (Chart Show Channels) και πρόσφατα στα συνδρομητικά θεματικά κανάλια της ΜΤV Networks, «μάλλον καταδεικνύουν τις μελλοντικές εξελίξεις συρρίκνωσης των υπηρεσιών μουσικής τηλεόρασης στη Βρετανική αγορά…». Τις οποίες ήδη γεύεται η Ολλανδική αγορά ως προπομπός εξελίξεων, με την οριστική εξαφάνιση του μουσικού project καναλιών TMF… Μέχρι στιγμής, απόχη από τη μεταμεσονύκτια ζώνη Teleshopping κάνουν τα ελεύθερα βρετανικά μουσικά κανάλια «Clubland, Greatest Hits (Lava), WTF, Channel Aka, Starz και το αγαπημένο Vintage TV»…

Nicolas A.