29/3/15

Nova: 12.1% αύξηση της συνδρομητικής βάσης στο τέλος του 2014…

Ανακοινώθηκαν τα οικονομικά αποτελέσματα δωδεκαμήνου, στο τέλος του 2014, όπου η συνδρομητική βάση της Nova παρουσίασε αύξηση 12.1% (συγκριτικά με πέρυσι), φτάνοντας στο ιστορικό υψηλό των 507,3 χιλιάδων συνδρομητών. Η εξάπλωση των υπηρεσιών 3play αναμένεται να συνεχίσει να είναι ο κύριος άξονας ανάπτυξης της αγοράς συνδρομητικής τηλεόρασης…
Nicolas A.
...

Υπηρεσίες Συνδρομητικής Τηλεόρασης
Στο τέλος του 2014, η συνδρομητική βάση παρουσίασε αύξηση 12,1% συγκριτικά με πέρυσι, φτάνοντας στο ιστορικό υψηλό των 507,3 χιλιάδων συνδρομητών. Η εξάπλωση των υπηρεσιών 3play αναμένεται να συνεχίσει να είναι ο κύριος άξονας ανάπτυξης της αγοράς συνδρομητικής τηλεόρασης.




Q4 2014
Q4 2013
Δ
Συνδρομητές PayTV Ελλάδα
507.261
452.340
12,1%


Πρόσφατες Εξελίξεις
·         Τον Οκτώβριο του 2014, η Forthnet ανακοίνωσε την απόκτηση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων του Γαλλικού Πρωταθλήματος, ενώ το Νοέμβριο του 2014 προχώρησε στην απόκτηση των αντίστοιχων του Κυπέλου Πορτογαλίας, ενισχύοντας περαιτέρω το αθλητικό περιεχόμενο της Nova.
·         To Φεβρουάριο του 2015, η εταιρεία ανακοίνωσε την συνεργασία της με τη Village Roadshow Pictures για την αποκλειστική μετάδοση κινηματογραφικών ταινιών του συγκεκριμένου στούντιο του Hollywood, που σημειώνουν μεγάλες εισπρακτικές επιτυχίες.
·         H εταιρεία συνεχίζει να αναβαθμίζει την εμπειρία των πελατών μέσω της βραβευμένης υπηρεσίας Nova GΟ, η οποία σε λιγότερο από έναν χρόνο ξεπέρασε τους 100.000 ενεργούς χρήστες, και προχώρησε στην διάθεση της υπηρεσίας σε όλους τους συνδρομητές Nova και Νova 3Play.
·         Στο πλαίσιο των μη δεσμευτικών προσφορών που υποβλήθηκαν τον Ιούλιο του 2014, η εταιρεία, εφαρμόζοντας την κείμενη νομοθεσία, συμφώνησε στη διενέργεια ανεξάρτητων ελέγχων, οι οποίοι έχουν ολοκληρωθεί.

Forthnet Οικονομικά Αποτελέσματα Δωδεκαμήνου 2014

31 Μαρτίου 2015

Σημαντικά Σημεία

·           Ιστορικό υψηλό σε συνδρομητές Nova 3Play με ετήσια αύξηση 27,4%
·           Ιστορικό υψηλό σε συνδρομητές Nova με ετήσια αύξηση 12,1%
·           Διατήρηση της ηγετικής θέσης στην αγορά LLU με αύξηση 0,6 ποσοστιαίων μονάδων στο μερίδιο αγοράς χάρη στην αύξηση 6,1% των συνδρομών broadband
·           Σταθερότητα στα ετήσια έσοδα σε αντίθεση με την συνεχόμενη πτώση του κλάδου
·           Βελτίωση κατά 6,2% στο δημοσιευμένο EBITDA


12M 2014
12M 2013
Δ
Συνολικές συνδρομές
1.178.427
1.084.693
8,6%
Μοναδικά νοικοκυριά
814.878
799.378
1,9%
Συνδυαστικές υπηρεσίες/3play
363.549
285.315
27,4%
Συνδρομητές Broadband
671.166
632.353
6,1%
Συνδρομητές PayTV στην Ελλάδα
507.261
452.340
12,1%

(.000€)
Q4 2014
Q4 2013
Δ
12M 2014
12M 2013
Δ
Συνολικά έσοδα (ομαλοποιημένα)
96.304
97.452
-1,2%
384.496
384.827
-0,1%
Δημοσιευμένα EBITDA
12.096
14.527
-16,7%
59.355
55.895
6,2%
Προσαρμοσμένα EBITDA
12.096
14.527
-16,7%
59.974
64.640
-7,2%

Σύμφωνα με το Διευθύνοντα Σύμβουλο, κ. Πάνο Παπαδόπουλο:
«Παρά το δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον, το οποίο οδήγησε στη συρρίκνωση του κύκλου εργασιών του κλάδου, η στρατηγική μας συνέβαλε στη σταθεροποίηση των εσόδων της εταιρείας και στην αύξηση της συνδρομητικής βάσης στις βασικές κατηγορίες υπηρεσιών. Ειδικότερα, η συνδρομητική βάση παρουσίασε μία σταθερή αύξηση, κυρίως λόγω της απήχησης της υπηρεσίας Nova 3Play, παρά τον έντονο ανταγωνισμό σε επίπεδο τιμών. Η στρατηγική μας για τα επόμενα τρίμηνα, θα είναι η συνέχιση της ανάπτυξης καινοτόμων προτάσεων και υπηρεσιών που μας διαφοροποιούν από τον ανταγωνισμό, καθώς και η περαιτέρω προσαρμογή του κοστολογικού μοντέλου της εταιρείας, προκειμένου να ανταπεξέλθει στις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς».
Λειτουργικά Αποτελέσματα

Συνδυαστικές Υπηρεσίες/3Play
Στο τέλος του Δεκεμβρίου του 2014, τα νοικοκυριά με Nova 3Play/συνδυαστικές υπηρεσίες της Forthnet, ανήλθαν στα 363,5 χιλιάδες, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 27,4%, σε σχέση με το τέλος του 2013, ενισχύοντας την παρουσία της Forthnet στα ελληνικά νοικοκυριά. Αντίστοιχα, αύξηση σημειώθηκε στο μερίδιο των συνδρομητών Nova 3Play, σε σχέση με το σύνολο της συνδρομητικής βάσης της Forthnet, με την τάση αυτή να δρα υποστηρικτικά, τόσο στο μέσο έσοδο ανά συνδρομητή, όσο και στην ενίσχυση της πιστότητας των πελατών.


Q4 2014
Q4 2013
Δ
Νοικοκυριά με Nova 3Play/συνδυαστικές υπηρεσίες
363.549
285.315
27,4%
Ποσοστό νοικοκυριών με Nova 3Play/συνδυαστικές υπηρεσίες
44,6%
35,7%
+8,9π.μ.
Νέα νοικοκυριά με Nova 3Play/συνδυαστικές υπηρεσίες
7.687
33.423
-77,0%

Τηλεπικοινωνιακές Υπηρεσίες
Στο τέλος του 2014, οι συνδρομητές τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών αυξήθηκαν κατά 6,1% συγκριτικά με πέρυσι, καθώς ανήλθαν στους 671,2 χιλιάδες. Τους τελευταίους 12 μήνες, το μερίδιο αγοράς της Forthnet σε συνδρομητές LLU, αυξήθηκε κατά 0,6 ποσοστιαίες μονάδες, επαληθεύοντας την απήχηση του Nova 3Play.


Q4 2014
Q4 2013
Δ
Συνδρομητές Broadband[1]
671.166
632.353
6,1%
Νέοι συνδρομητές
-2.044
22.483
-109,1%
Ενεργοί συνδρομητές LLU
643.414
596.978
7,8%
Ποσοστό LLU
95,9%
94,4%
1,5π.μ.
Νέοι συνδρομητές LLU
-496
25.542
-101,9%
Μερίδιο αγοράς σε νέους συνδρομητές
-1,6%
55,3%
-56,9π.μ.
Συνολικό μερίδιο αγοράς LLU
31,9%
31,3%
0,6π.μ.

Υπηρεσίες Συνδρομητικής Τηλεόρασης
Στο τέλος του 2014, η συνδρομητική βάση παρουσίασε αύξηση 12,1% συγκριτικά με πέρυσι, φτάνοντας στο ιστορικό υψηλό των 507,3 χιλιάδων συνδρομητών. Η εξάπλωση των υπηρεσιών 3play αναμένεται να συνεχίσει να είναι ο κύριος άξονας ανάπτυξης της αγοράς συνδρομητικής τηλεόρασης.


Q4 2014
Q4 2013
Δ
Συνδρομητές PayTV Ελλάδα
507.261
452.340
12,1%

Οικονομικά Αποτελέσματα

Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών για το 12μηνο του 2014, ανήλθε στα €379εκ., παρουσιάζοντας μείωση σε σχέση με το 12μηνο του 2013, εξαιτίας της μείωσης των τελών τερματισμού στα σταθερά δίκτυα. Τα έσοδα, προσαρμοσμένα ως προς το λογιστικό χειρισμό των εσόδων που η εταιρεία λειτουργεί ως ενδιάμεσος πάροχος, παραμένουν σχεδόν σταθερά. Η από 1/1/14 μείωση των τελών τερματισμού στα σταθερά τηλεπικοινωνιακά δίκτυα επηρέασε τα έσοδα στο 12μηνο κατά €6,2 εκατ..

Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών για το 4ο τρίμηνο του 2014, ανήλθε στα €94,8εκ., παρουσιάζοντας μείωση σε σχέση με το 4ο τρίμηνο του 2013 εξαιτίας της μείωσης των τελών τερματισμού στα σταθερά δίκτυα. Η μεταβολή του τζίρου, προσαρμοσμένη ως προς το λογιστικό χειρισμό των εσόδων που η εταιρεία λειτουργεί ως ενδιάμεσος πάροχος, είναι στο επίπεδο του -1,2%. Η από 1/1/14 μείωση των τελών τερματισμού στα σταθερά τηλεπικοινωνιακά δίκτυα επηρέασε τα έσοδα στο 4ο τρίμηνο κατά €2,6 εκατ.

Ανάλυση εσόδων (€ ‘000)
Q4 2014
Q4 2013[2]
Δ
12M 2014
12M 20132
Δ
Λιανική
74.017
74.580
-0,8%
299.549
298.181
0,5%
   Λιανική -Telco
37.994
40.363
-5,9%
158.987
163.668
-2,9%
   Λιανική - PayTV
36.023
34.217
5,3%
140.562
134.513
4,5%
Εταιρικοί πελάτες
12.876
12.658
1,7%
53.414
54.470
-1,9%
Εταιρικοί πελάτες (Ομαλοποιημένα)3
14.394
15.101
-4,7%
59.247
57.976
2,2%
   Εταιρικοί πελάτες -Telco
8.597
7.868
9,3%
35.307
37.718
-6,4%
   Εταιρικοί πελάτες -Telco
   (Ομαλοποιημένα)3
10.115
10.311
-1,9%
41.140
41.224
-0,2%
Εταιρικοί πελάτες - Pay TV      
4.279
4.790
-10,7%
18.107
16.752
8,1%
Διαφήμιση
2.228
3.057
-27,1%
10.084
10.191
-1,0%
Λοιπά έσοδα
5.666
4.714
20,2%
15.616
18.479
-15,5%
Κύκλος εργασιών
94.787
95.009
-0,2%
378.663
381.321
-0,7%
Κύκλος εργασιών (Ομαλοποιημένα)[3]
96.304
97.452
-1,2%
384.496
384.827
-0,1%

Τα προσαρμοσμένα EBITDA του 12μηνου του 2014 ανήλθαν στα €60,0 εκατ., έναντι €64,6 εκατ. το 12μηνο του 2013, κυρίως λόγω της συμπίεσης των τιμών και της αυξημένης εισροής συνδρομητών.

Ανάλυση EBITDA (€ ‘000)
Q4 2014
Q4 2013
Δ
12M 2014
12M 2013
Δ
Συνολικά έσοδα (συμπ. λοιπών εσόδων)
94.787
95.009
-0,2%
378.663
381.321
-0,7%
Συνολικά έσοδα (ομαλοποιημένα)3
96.304
97.452
-1,2%
384.496
384.827
-0,1%
Δημοσιευμένα EBITDA
12.096
14.527
-16,7%
59.355
55.895
6,2%
Προσαρμοσμένα EBITDA[4]
12.096
14.527
-16,7%
59.974
64.640
-7,2%
Περιθώριο προσαρμοσμένων EBITDA
12,8%
15,3%
-2,5π.μ.
15,8%
17,0%
-1,2π.μ.

Ο συνολικός τραπεζικός δανεισμός το Δεκέμβριο του 2014 ανέρχεται σε €325 εκ.

Πρόσφατες Εξελίξεις
·         Τον Οκτώβριο του 2014, η Forthnet ανακοίνωσε την απόκτηση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων του Γαλλικού Πρωταθλήματος, ενώ το Νοέμβριο του 2014 προχώρησε στην απόκτηση των αντίστοιχων του Κυπέλου Πορτογαλίας, ενισχύοντας περαιτέρω το αθλητικό περιεχόμενο της Nova.
·         To Φεβρουάριο του 2015, η εταιρεία ανακοίνωσε την συνεργασία της με τη Village Roadshow Pictures για την αποκλειστική μετάδοση κινηματογραφικών ταινιών του συγκεκριμένου στούντιο του Hollywood, που σημειώνουν μεγάλες εισπρακτικές επιτυχίες.
·         H εταιρεία συνεχίζει να αναβαθμίζει την εμπειρία των πελατών μέσω της βραβευμένης υπηρεσίας Nova GΟ, η οποία σε λιγότερο από έναν χρόνο ξεπέρασε τους 100.000 ενεργούς χρήστες, και προχώρησε στην διάθεση της υπηρεσίας σε όλους τους συνδρομητές Nova και Νova 3Play.
·         Στο πλαίσιο των μη δεσμευτικών προσφορών που υποβλήθηκαν τον Ιούλιο του 2014, η εταιρεία, εφαρμόζοντας την κείμενη νομοθεσία, συμφώνησε στη διενέργεια ανεξάρτητων ελέγχων, οι οποίοι έχουν ολοκληρωθεί.


ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ
Σε αυτή την παρουσίαση ενδέχεται να περιέχονται μελλοντικές προβλέψεις, οι οποίες βασίζονται σε εκτιμήσεις και υποθέσεις σχετικά με αναμενόμενες εξελίξεις και άλλους παράγοντες που επηρεάζουν την Εταιρεία. Οι εκτιμήσεις αυτές δεν αποτελούν ιστορικά γεγονότα ούτε εγγύηση για τη μελλοντική απόδοση της Εταιρείας. Αυτές οι μελλοντικές εκτιμήσεις εμπεριέχουν κινδύνους και αβεβαιότητες καθώς υπάρχουν παράγοντες που μπορούν να δημιουργήσουν σημαντική παρέκκλιση των μελλοντικών αποτελεσμάτων της Εταιρείας από τις εκτιμήσεις αυτές.

Οι μελλοντικές εκτιμήσεις αφορούν μόνο την ημερομηνία της συγκεκριμένης παρουσίασης και δεν αναλαμβάνουμε οποιαδήποτε υποχρέωση να ανανεώνουμε ή επικαιροποιούμε δημόσια οποιεσδήποτε μελλοντικές εκτιμήσεις που περιέχονται στο παρόν προκειμένου να συνάδουν αυτές με τυχόν αλλαγές στις προσδοκίες, στα γεγονότα, στις συνθήκες ή τους όρους που αποτέλεσαν τη βάση για τις εν λόγω μελλοντικές εκτιμήσεις.



[1]Ενεργοί & υπό ενεργοποίηση συνδρομητές
[2]Ορισμένα κονδύλια της προηγούμενης περιόδου αναταξινομήθηκαν προκειμένου να καταστούν συγκρίσιμα με τα αντίστοιχα της τρέχουσας περιόδου
[3]Η ομαλοποίηση οφείλεται στην αναταξινόμιση στον κύκλο εργασιών κονδυλίων των επιχειρηματικών εσόδων που βάσει λογιστικής πολιτικής παρουσιάζονται στα έξοδα

[4]Προσαρμοσμένα EBITDA από μη ταμειακές και άλλες προσαρμογές

Greek Digital TV